Monday, May 14, 2012

Update..

Assalamualaikum w.b.t

Hai..dah lame tak update... tersangatlah busy untuk membuka my lappy ku ini dan juga blogku ini... Beginilah kehidupan bila bekerja kan... terlalu banyak perkara yang nak dilakukan.. Pagi pergi kerja, sampai petang, kadang-kadang malam baru sampai rumah. Perjalanan dari rumah ke ofis dah nak sampai satu jam, pastu kadang panas terik.. Balik kerja dah penat terus baring dan tertido.. Adatlah kan bila bekerja.. Tak sempat nak buat kerja lain, rutin harian pasti sama. Bilang hujung minggu, nak bukak lappy ni malas sangat sebab rasa nak rehat dan layan mata ajer... Kemas rumah kejap, pastu masak, tengok tv dan last-last Tv lak yang tengok kiter..

Dulu masa masih student, rileks walaupun penat study kan. tapi rasanya jadual harian lebih teratur, banyak masa untuk berehat, bermain dan outing.. Tapi bila dah kerja semuanya berubah. bila badan penat otak perlukan rehat.. Kadang-kadang terfikir jugak macam mana lah mak boleh jadi kuat... iyelah kan, pergi kerja, jaga anak, kemas rumah, masak untuk satu family, buat itu, buat ini.. tetiba diri jadi kagum dan bersyukur dikurniakan seorang ibu yang tabah dan bapa yang penyayang.. Syukur tak terhingga pada yang ESA. Alhamdulillah..

Itulah dulu muqadimah untuk hari ini.. Sebab dah lama tak update kan..rindu nak berberjalan-jalan dekat blog kawan-kawan...


P/S: rancanglah jadual harian kita sebaiknya untuk kemudahan kita juga.. :)

0 comments:

Post a Comment

sweet corn