Monday, January 23, 2012

Puitis.. CINTA.. :)

Sedang asyik mengemas buku-buku lama, terjumpa ayat-ayat cinta.. boleh jugak share ni kan.. :)



Cinta..
Dalam mencari cinta.. Aku sering rebah..
Aku cuba untuk bangun dan terus mencari..
Akhirnya cinta itu milik aku.. Kini ku terpaksa memastikan cinta itu sentiasa menjadi milikku..
Bila cinta sudah kuperolehi, baru ku tahu betapa penatnya hidup bercinta..
Aku penat.. Dalam bahagia aku derita..
Dalam ketawa aku menangis.. Dalam duka aku berduka..
Cinta.. Cinta... dan Cinta...
Dalam riang gembira, mengalir air mata duka..
Kini ku sedari..biarpun ku bercinta namun ku rasa sepinya..
Sepi dalam bercinta membuatkan aku derita..
Sampai bila aku harus begini... aku ingin dibangunkan..
Bangunkan aku dari lena yang panjang..
Tapi siapa??? Siapa yang akan mengejutkan aku??
Kerna tiada siapa yang tahu..
Tangisanku tidak siapa dengar,. Aku sendirian berduka..
Sendirian di sini tanpa ada siapa yang menemani...

Cinta.. kini buat hatiku luka..pedih dan ngilu..
Andai luka ini tidak dibaluti, tiada yang menyembuhkan...
Pasti ia akan terus berdarah..
Cinta...membuatkan hidup ini indah,,,
Namun kadang kala keindahan itu bukan milik kita..
Dalam bayangan meniti khayalan..
Dalam realiti meneguk kepahitan..
Tersadar dilautan hambar..tiada ketawa mahupun senyuman..
Hanya air mata tangisan sendu..  Aku cuba untuk pasrah...
Ku cuba untuk benamkan cinta ini,
Jauh ke dasar laut agar tidak ku temuinya lagi...
Agar aku tidak disakiti oleh cinta itu lagi...

0 comments:

Post a Comment

sweet corn